در واقع منظور ما ابزارهايي است كه بتوانند كارهاي روتين و تكراري در ديجيتال ماركتينگ را به طور اتوماتيك انجام دهند. نرم افزارهايي با هدف انجام كارهاي تكراري مانند ارسال ايميل، شبكه هاي اجتماعي و كارهاي ديگر مرتبط با وبسايت وجود دارد.
آيا اين دلپذير نيست كه به صندليتان تكيه بدهيد و تمام روز، كار بازاريابي برايتان به طور اتوماتيك انجام شود؟ روزهايي هست كه در طول آن، ليستي از جلسات و كارهاي اداري داريم و در كنار آن ايميل هايي كه بايد بفرستيم و پست جديد وبلاگ كه بايد آپلود شود. اينها استرس زا و خسته كننده است و اگر اين روزها به تعداد زياد تكرار شود، در دراز مدت منجر به فرسودگي و كاهش انرژي در كار مي شود.
خوشبختانه راه حلي وجود دارد. راه حلي كه نه تنها بخش كوچكي از كار را براي ما انجام مي دهد بلكه مي تواند كار بازاريابي ديجيتال را موثرتر سازد به نحوي كه نتيجه آن شبيه كار روبات نباشد. راه حل همان marketing automation يا اتوماسيون بازاريابي است.
به طور خلاصه مفهوم اتوماسيون بازاريابي به نرم افزاري برمي گردد كه بازاريابي را به طور اتوماتيك انجام مي دهد. نرم افزاري كه طراحي شده تا فعاليت هاي بازاريابي شما را در يك مسير موثرتر و منظم تر اولويت بندي و اجرا كند. اما اين مفهوم براي شما به عنوان يك بازارياب چه معنايي دارد؟
برخلاف اتوماسيونهاي ساير صنايع يا سيستم ها، سيستم اتوماسيون بازاريابي، كسب و كار شما را بي اهميت جلوه نمي دهد، بلكه فقط كمكتان مي كند موثرتر باشيد. قسمتي از زمانتان را آزاد مي كند، بي آنكه اعتبار محتواي توليدي را به خطر بيندازد. تنها كمك مي كند تا زودتر به اهداف خود برسيد.
هدف نهايي بازاريابي ايجاد درآمد بيشتر براي كمپاني شماست. براي رسيدن به اين هدف در ديجيتال ماركتينگ، لازم است ترافيك وبسايت خود را تبديل به مخاطب خود كنيم و در نهايت اين مخاطبين را به مشتري شدن نزديك كنيم. جايي كه اتوماسيون بازاريابي اثرگذار است، در مرحله تبديل و اتمام اين پروسه است.
اتوماسيون بازاريابي در ديجيتال ماركتينگ چگونه كار مي كند؟
هزاران بازارياب امروز، براي گرفتن نتيجه وقت زيادي را صرف كار ايميل ماركتينگ مي كنند. آنها براي كل ليست خود ايميل مي فرستند و منتظر نتيجه مي مانند و اميد دارند برخي از دريافت كنندگان ايميل، به مشتري تبديل شوند. اما آيا اين امر رخ مي دهد؟ گفتنش سخت است.
ممكن است روزي اين كار نتايجي به دنبال داشته باشد اما حقيقت امر اين است كه شما وقت و هزينه ارزشمند خود را صرف كسي كرده ايد كه امكان دارد اصلا به كسب و كار شما علاقه يا نيازي نداشته باشد. بنابراين مي توانيد اين چنين كارهاي روتين را به نرم افزارهاي اتوماسيون بازاريابي بسپاريد.
۱۶:۱۹
- ۴۵ بازديد
- ۰ نظر